Cunosc o mulțime de oameni care au terminat facultăți de medicină atât din țara noastră, cât și din multe alte țări. Unii au terminat prin anii `80, `90, alţii prin anii 2000 – 2010. Am vorbit de la suflet la suflet cu o mulțime dintre ei. Cei care au terminat facultatea de medicină în trecut și cei care au terminat facultatea mai recent, toți au învățat unul și același lucru: că masca nu ajută împotriva virușilor, nu este un mijloc de apărare individuală împotriva infecțiilor. Toți au învățat acest lucru. Toți! De fapt și producătorul măștilor scrie pe cutie că masca nu te apară împotriva virușilor.

Și atunci, de ce tac medicii? Au uitat ce au învățat la facultate? Au uitat că masca are mai mult o funcţie igienică și nu este un mijloc individual de apărare împotriva virușilor? Masca nu apără de viruși nici bolnavul, nici pe omul de lângă el, nici pe pacient, nici pe medic. Cel puţin, asta au învățat la facultate toți cei care au terminat medicină, indiferent de specializarea ulterioară.

Militarii știu și ei acest lucru, și niciun militar nu se va arunca în lupta împotriva unei arme biologice, bacteriologice sau virosologice cu masca pe față. De ce tac militarii?

Masca poate să te apere, într-o oarecare măsură, de tot felul de particule, cum ar fi praful, funinginea din tobele de eșapament și de alte câteva elemente ce pot fi întâlnite în aer. Dar nu te poate apăra de viruși. Mărimea virusului este atât de mică, încât trece aproape fără obstacole prin orice fel de mască, omologată sau nu. Gândiţi-vă că virusul pătrunde prin plasa membranei celulare direct în celulă. Este mult mai mic decât o celulă umană. Masca are funcție igienică, sanitară, profilactică. De ce poartă un chirurg masca în timpul operației, de ce poartă bonetă pe cap și, din când în când, o asistentă îi șterge transpirația de pe frunte? Pentru că medicul chirurg încearcă să protejeze rana deschisă a pacientului de tot felul de infecții care ar putea ajunge acolo chiar din gura, nasul, strănutul sau simpla respirație a medicului. Boneta o poartă pe cap până la sprâncene ca să adune transpirația și să nu cadă picături în rana deschisă. Însă chiar și chirurgul știe că masca lui nu îl protejează de infecții, viruși, nici pe el, nici pe pacientul lui, adică nici pe cel bolnav, nici pe cel sănătos. Aceste lucruri se predau în orice facultate de medicină de pe glob.

Iată însă că, în aceste timpuri, când suntem obligaţi să purtăm masca, când nu ni se recomandă, ci anume ne obligă, ni se impune sub amenințarea amenzilor, iar în unele țări și sub amenințarea cu bătaia sau chiar amenințarea cu moartea, eu încep să mă gândesc la ce se petrece din perspectiva psihologului sau chiar a psihiatrului. De ce se fac toate aceste lucruri? Ce se ascunde în spate? Cine și de ce are nevoie de aceste lucruri? Ce au de câștigat? Ce scop urmăresc? Unde vor să ajungă? Care este etapa următoare sau procedura, sau obligațiile care vor mai veni după purtatul măștii, etc. Voi nu vă gândiți la toate astea? Păcat!

Observ cu stupoare și uimire, dar în același timp cu milă și deznădejde, cum masca devine un atribut socio-cultural. Masca devine foarte repede un fenomen cultural de masă. Noi începem să ne obișnuim cu faptul că oamenii au măști pe față, ba mai mult – trebuie să poarte masca pe față, altfel este un inadaptat, un antisocial, un „marginal” sau extremist, teribilist, ba poate chiar un dușman, care nu vrea să salveze vieți, nici pe a lui, nici pe a noastră. Doar asta v-au băgat în minte, nu-i așa? Salvăm vieți!

Peste tot – măști, măști, măști și ceva ochi, dacă apuci să-i observi. De regulă, nu apuci să vezi ochii cuiva, ce spun acei ochi, ce stare predominantă conţin ei. Noi nu mai vedem fețele oamenilor, nu mai vedem zâmbetul de sub mască, nu mai vedem buzele expresive sau gura căscată de uimire a cuiva. Începem să nu mai vedem nici măcar chipul omului, omul cu totul, ci doar niște măști, măști, măști. Noi începem să nu mai vedem nici măcar propriile fețe, chiar dacă ne uităm în oglinda din lift sau vitrina unui magazin, pentru că ne privim cu masca pe față. Aceste comportamente, care au devenit deja conduită, cu siguranță formează un anumit psihotip de oameni. Încă nu știm exact ce fel de oameni vor fi cei din noul psihotip creat în spatele măștii și sub presiunea ei. Dar știm cu certitudine că masca purtată cu un caracter de obligativitate creează un nou psihotip uman. 

Nu există niciun folos de pe urma purtării măștii și asta nu o spun eu, ci o spun medici renumiți și virusologi din instituții de cercetare. Toți știu acest lucru. Totuși, chiar și aceștia o poartă, din teama de a nu fi amendați, blamați, etichetați, marginalizați, apoi excluși cu totul din sistemul medical sau o oarecare altă instituție.

Ce e cu obsesia asta maniacală? Toți marii experți, oameni care își dedică viața cercetării și studiului virușilor și al bolilor infecțioase, virusologi și epidemiologi, toți știu asta. Cu toate acestea, chiar și acești specialiști poartă masca împotriva propriei voințe, rațiuni și conștiințe. Oare asta nu este o tulburare mintală gravă? Oare asta nu este o boală, să faci lucruri împotriva propriei tale științe, conștiințe și cunoaștere?

În acest caz, îmi pun întrebarea logică, ce este masca în această situație? La ce servește masca? De ce trebuie să o purtăm mâine-poimâine și în propria casă? Ce rol și funcţie îndeplineşte masca în acest context? Dacă toți știu că nu îi apără nici pe cei bolnavi, nici pe cei sănătoși, dar nu ni se recomandă purtarea măștii, ci anume și în mod special ni se impune cu forța purtarea măștii, atunci ce vor să dobândească prin asta? Care este planul, ideea, rostul?

Banală masca chirurgicală a devenit un instrument de conducere, guvernare, ghidare a minților oamenilor și a oamenilor în general. Masca este o unealtă de manipulare a conștiinței umane, a voinței omului și a vieții acestuia. Masca este instrument de îngenunchere a voinței omului, a liberului său arbitru, instrument de înrobire și nevolnicie.

V-ați gândit vreodată de ce în lumea islamică femeile sunt obligate să poarte „masca” pe față tot timpul? Indiferent de anotimp, zi sau noapte, acestea, ca și noi acum, sunt obligate să poarte „masca” pe față. Femeilor din lumea islamică, ca și nouă, nu li se recomandă să o poarte, ci anume, în mod special, intenționat, premeditat, li se impune sub amenințare, sub presiune. De ce? Care e rostul? Sensul? Pentru că femeia trebuie să fie supusă! Acest lucru a fost descoperit pe cale empirică acum mult timp și de multă vreme se știe că femeia care poartă o perioadă de timp „masca” pe față devine supusă. Atunci când femeia nu își vede propria față și nici alţii nu o pot vedea spre admirație, încântare sau simplă observare, atunci femeia devine supusă. Fața ascunsă a femeii, când nimeni nu o poate vedea, face ca voința femeii și libertatea ei să fie foarte mult dărâmate, îngenuncheate, suprimate, chiar dacă în mod subtil, nedureros, și chiar dacă se aduc explicaţii și motivații religioase. În cele din urmă, însă foarte rapid, femeia devine supusă bărbatului ei, singurul care îi poate vedea și admira fața. El devine singurul bărbat care o poate vedea, ceilalți oricum nu îi atrag nicio atenție, din simplu motiv că nu o pot vedea. Femeia se vede nevoită să se supună, să fie docilă și să asculte de voința bărbatului ei.

Același lucru se întâmplă acum cu noi. Toți suntem obligați să purtăm masca, la fel cum poartă „masca” femeile din lumea islamică. Înseamnă că vor pe toți să ne facă docili, supuși și ascultători, să nu ieșim din cuvântul și voința „soțului”, unicului. Cineva are nevoie de asta, pentru ca mai târziu, dar destul de repede, noi toți să acționăm, să facem tot felul de lucruri și fapte, în mod docil și supus. Bănuiesc că va trebui să facem nu orice, ci anumite lucruri pe care le așteaptă de la noi stăpânii proiectului.

Ce anume vor dori ei să facem noi în mod liniștit, fiind supuși și docili? Eu cred că vor dori să ne vaccinăm tot atât de mulți cât suntem astăzi purtători de măști pe față.

Hai să vedem, să analizăm. Dacă în prezent se creează în mod premeditat, cu bună știință, cu presiune, adică voință, un astfel de sistem care răspândește peste tot și în toate frica, groaza, oroarea de a te îmbolnăvi de noul virus, atunci impunerea obligativității purtării măștii este cu siguranță un act terorist. Sistemul răspândește numai știri despre câți oameni au murit și nu spune nimic despre faptul că aproape 99% dintre cei care s-au infectat s-au vindecat în condiții firești de rămânere la domiciliu. Ne spun zilnic câți oameni au murit, dar nu ne spun nimic câți oameni au murit cu… sau de noul virus. Foarte mulți oameni mor de cu totul altceva, din cu totul alte motive medicale, însă dacă testele au arătat că era infectat și cu noul virus – gata, de aici i s-a tras. Virusul omoară! Purtați măști! Stați acasă! Salvați vieți!

Nu ascultați doar informațiile oficiale, adică ale autorităților statului, și nu vă gândiți doar la acestea. Statul ia decizii politice și, de cele mai multe ori, nu se consultă cu niciun specialist. Virusul și pandemia au fost politizate. Gata! Jocul politic a început. Banii curg într-o anumită direcție și într- anumit fel.

Inflamarea acestei frici în rândul populației nu este întâmplătoare. Niciodată statul nu a avut grijă de sănătatea poporului cum are acum. Dacă ar fi avut cu adevărat, cu aceeași efervescență oprea poporul din alcoolizare, fumat, droguri, etnobotanice, mâncare proastă, chimicale în mâncare și elemente modificate genetic, care distrug mult mai multe vieți decât acest virus nou. Sănătatea poporului a devenit un subiect politic intens, a devenit un subiect de securitate națională. Însă faptul că 4 milioane de români au plecat din țară și nu se vor mai întoarce niciodată înapoi, ca și cum au murit pentru țară, ăsta nu este un subiect de siguranță națională? Dar că, pe la sate, bărbații se îmbată de la prima oră a dimineții, acesta nu este un subiect de sănătate și siguranță națională? Nu contează toate astea? Contează doar să poarte măști? Doar așa își păstrează omul sănătatea?

Omului i se bagă premeditat frică de moarte în minte, i se induce zi de zi, pe toate canalele de comunicare în masă și inclusiv pe rețelele de socializare. Omul ajunge să se teamă real de moarte din cauza virusului, iar această frică îl epuizează. Oamenii nu pot trăi mult cu frică de ceva; ori se adaptează, ori cei care au mintea mai dotată caută soluții, ori unii chiar mor de frica virusului înainte să facă cunoştinţă cu el. Însă pe fișa medicală i se va scrie că a murit din cauza noului virus. Cine poate zice că nu așa a fost? Autopsii este interzis să faci. Cine va demonstra cândva în istorie că nu de virus a murit omul, ci de inimă, de inimă rea cum se spune în popor, de frica de moarte sau de virus?

Toate aceste acțiuni reprezintă 100% un act terorist premeditat, orchestrat, orientat către un scop precis și bine etapizat.

La un moment dat, omul nu mai poate să trăiască cu frica de moarte, nu mai poate trăi în izolare, deoarece, prin natura sa, omul este un animal social. Frica devine obsesivă, maniacală și  dereglează gândirea lucidă și conduita omului. Omul chiar începe să creadă, împotriva propriei rațiuni, că masca îl ajută la ceva, că el chiar salvează vieți și încearcă să o salveze și pe a lui. Oamenii din jur devin potențiali factori patogeni, potențiali dușmani, un posibil pericol pentru sănătatea proprie. Nu mai știi cu cine poți sta de vorbă, nu mai ştii în cine poți avea încredere, pentru că unii pot fi și asimptomatici și, fără să vrea sau să știe, atentează la sănătatea ta, a copiilor tăi și a părinților tăi care sunt în vârstă. Nebunie curată! Obsesie maniacală, comportamente compulsive, angoase, depresii, lipsă de speranță în viitor și lipsă de încredere în oameni. Omul chiar începe a crede că poate muri din cauza unui dușman nevăzut – noul virus. Atunci când această frică îl epuizează și nu mai poate, cineva va apărea și va propune soluția salvatoare, așa cum se întâmplă mereu în filmele americane. În momentul cel mai greu, apare eroul și salvează întreaga planetă de la o catastrofă eminentă. Cu ce soluție va veni eroul planetar? Corect! Vaccinarea obligatorie, chiar și cu ajutorul armatei, dacă se poate. Se vaccinează toți, de la mic la mare, că altfel dracu’ vă ia de potențiali atentatori la sănătatea altora. Adică, iată cum facem, băieți! Se vaccinează toată lumea și atunci o să vă permitem să nu mai purtați măști, poate o să vă permitem să vă întâlniți, dar nu mai mult de 3 sau 4 familii la aceeași masă. Vedem noi cum va fi cu restul restricțiilor, dar important este că nu o să mai purtați măști și o să puteți respira libertatea din nou. Toți ne dorim asta. Nu? Cine nu își dorește asta, cine este împotriva vaccinării, este un pericol pentru securitatea națională și, oarecum, un dușman al poporului, demn de blam, de batjocoră și dispreț. Adică ce mai tura-vura, este un retardat, incult și barbar, care nu a înțeles că știința a evoluat.

Eu personal nu știu ce se ascunde în spatele vaccinului. Dar o să studiez, o să mă interesez, o să vorbesc cu specialiști și o să-i ascult atât pe cei care îmi vor da un răspuns plăcut, cât și pe cei care îmi vor da un răspuns neplăcut, în comparaţie cu statul, care îi ascultă doar pe cei care vorbesc „corect” pe linia ideologiei, obiectivului politic, scopului final. O să aflu tot ce trebuie să știu și despre acest vaccin. Până acum, însă, știu exact că problema este una politică, ideologică și de propagandă și nu este una legată de sănătatea poporului. Dacă real era o problemă legată de grija statului față de sănătatea poporului, atunci aduceau în țară vaccinul rusesc și ne vaccinam. Este un vaccin apărut mai devreme, a avut timp să fie cercetat modul în care funcționează, etc. Cine știe câte vieți am fi salvat până când apărea un vaccin mai eficient ca cel rusesc? Alte țări, tot din UE, au procurat vaccinul rusesc și îl folosesc, au procurat și medicamente rusești. Guvernul nostru nu este interesat de sănătatea poporului. Poporul poate să mai moară până când va apărea vaccinul corect politic. Nu? Dacă real era interesat de sănătatea poporului, statul făcea orice și cumpăra medicamente sau un vaccin, indiferent de unde proveneau acestea, doar să fie bine poporului. Nu! Noi așteptăm vaccinul cu o culoare politică și cu direcția corectă. Păi altfel ce facem noi aici? Cumpărăm vaccin de la barbarii ăia de ruși? Lasă, că poporul poate să aștepte până va apărea vaccinul sau medicamentul produs de cine trebuie. Trebuie să vă spun că Rusia are instituții de cercetare în cele mai diverse ramuri și domenii, inclusiv în domeniul medicinii, de care noi, cei de aici, nici nu visăm. Cei mai mari specialiști ai lumii se consultă mereu cu specialiștii Rusiei din aceleași domenii.

Repet, eu nu știu nimic despre vaccinul salvator care ne va fi oferit. Nici voi nu știți nimic, nu o să vă interesați, nu o să studiați și o să acceptați tot ce vi se va spune de la tribuna oficială. Nu cunosc care poate fi rezultatul vaccinării sau efectele secundare în timp, în ani sau în zeci de ani. Astfel de efecte secundare extrem de păguboase au apărut mereu atunci când medicina a uniformizat metodele de terapie. Pretutindeni învățăm că omul este un univers și că actul medical trebuie să fie individualizat pe fiecare om în parte, dar aici ni se propune să ne uniformizăm și să acceptăm cu toții același vaccin bun și corect politic. Apropo. Chiar. Dacă eu vreau să mă vaccinez, dacă vreau să mă vaccinez cu vaccinul rusesc, este bine? Este corect politic? Se pune că m-am vaccinat? Sau voi fi obligat să mă vaccinez și cu „vaccinul bun al eroului salvator”? Dacă nu o să pot face asta, atunci sigur statul nu este interesat de sănătatea mea, ci de cu totul alte lucruri în care încearcă să mă bage cu forța. 

Încă de la început pentru mine a fost clar ca „bună ziua” că lumea este pregătită în mod intenționat, structurat, etapizat pentru ceva ce va urma să vină și că pandemia, care în multe state nu a fost nici măcar declarată oficial, este doar o cortină, o fumigenă în ochii lumii care nu prea vrea și, uneori, nici nu prea poate să gândească logic și de sine stătător. Dacă noul virus nu i-a prins pe toți, vaccinarea trebuie musai să-i prindă pe toți. Niciunul să nu scape. La început, vaccinarea nu va fi obligatorie. Doar cine vrea, însă, mai târziu, fără vaccin în corp nu o să poți intra în magazin, în avion, în instituții publice, hotel, la fel cum, acum, nu poți face asta fără a purta masca. E simplu. Înlocuiți masca cu vaccinul și asta este. Ai vaccinul făcut, poți da masca jos și fii liber. Ce înseamnă libertatea în accepțiunea lor numai ei știu, căci marii filosofi ai lumii, din antichitate și până acum, încă nu au găsit o definiţie unanim acceptată asupra termenului și noțiunii de libertate. Da’ e bine și așa, ce stăm noi acum să filosofăm și să ne împiedicăm de lucruri atât de mărunte. Important este să nu murim de noul virus.

Sfinții părinți mereu au spus că în om totul este obișnuință. Dacă un om repetă permanent sau obsesiv unul și același lucru, acel lucru devine un element obișnuit, intră în obișnuință, în deprinderea omului, în cotidianul și rutina lui și, mai târziu, nu se simte bine fără acel lucru. Masca devine obiectul dependenței, exact ca și drogurile sau alcoolul. Fără mască, omul începe să se agite, ca și cum ar fi în sevraj, nu se simte în siguranță, se teme, frica de virus și de moarte i se amplifică, dispoziția și starea generală emoțională scade și, iată, vedem cum dependentul aleargă repede după masca pe care, întâmplător, a uitat-o acasă sau în maşină. Își pune masca pe față și gata, se simte în siguranță, starea psiho-emoțională și fizică generală parcă se îmbunătățește. Observați aici simptomele dependenței, ale adicției? Asta este. Interesant. Oare statul, puţin mai târziu, cu tot cu atâta efervescență, se va ocupa și de sănătatea mentală a populației sau este interesat numai de sănătatea fizică a poporului? Adică statul dorește să aibă cetățeni sănătoși fizic, dar nu contează că sunt bolnavi psihic, analfabeți, depresivi, anxioși, debilizați, inculți, agresivi și violenți?

Masca a devenit deja un nou obiect al dependenței și creează nevroze, stări obsesive acute. Eu întâlnesc din ce în ce mai mulți clienți care au o stare anxioasă obsesivă, legată de ideea de a se îmbolnăvi și de a muri în urma virusului. Foarte mulți oameni au pierdut pământul de sub picioare, sunt suspendați într-o idee obsesivă maniacală. Oamenii nu au încredere în ei și în ziua de mâine. Oamenii se tem să trăiască. Să-mi fie cu iertare, dar ceea ce se petrece este un adevărat act terorist. Obligativitatea purtării măștii și impunerea cu forță a acesteia reprezintă un act terorist fără doar și poate. Mai mult, specialiștii cu care am vorbit, fiind interesat să mă consult cu ei, mi-au spus că purtarea măștii în mod forțat este un lucru absolut ilegal în foarte multe țări din UE. În unele țări, acest act încalcă o mulțime de puncte constituționale, încalcă drepturile omului, etc. În Rusia, de exemplu, purtarea obligatorie a măștii încalcă 11 articole constituționale. Mai mult decât atât, foarte mulți specialişti de seamă mi-au spus că purtarea măștii pe o durată lungă de timp, însemnând peste o ora sau maxim două, este dăunătoare chiar și pentru omul sănătos. Masca reprezintă un pericol pentru foarte mulți oameni care suferă de boli alergice, boli ale sistemului cardiovascular, ale sistemului imunitar, iar la unii copii masca poate provoca moartea subită. Acest din urmă fapt este demonstrat nu o singură dată de însăși practica vieții. Foarte mulți medici știu asta, însă nu înțeleg de ce tac. Doar din frica de a nu pierde locul de muncă? Odată, tot un medic nu va rezista și va povesti tot ce știe despre această afacere globală, despre procedurile intenționat greșite, despre faptul că nu au fost liberi să trateze conform cunoașterii lor și li s-a impus o anumită procedură de la care nu au avut voie să se abată, nu au avut voie să gândească diferit, să analizeze și să-și folosească experiența și propria minte. Apoi un alt medic va vorbi, apoi încă cineva, fie și peste 10 ani și, uite așa, treptat, va apărea nevoia constituirii unui nou Nürnberg, ce va judeca aceste crime împotriva umanității. A obliga oamenii să poarte masca este, pur și simplu, o acțiune penală, un atentat la sănătatea omului și a națiunii.

Pe mine cel mai mult mă supără faptul că această frică obsesivă de a trăi și, în același timp, de a muri s-a răspândit cu aceeași putere în rândul creștinilor. Creștinii care, prin definiție, nu se tem de moarte, deoarece „Cu moartea pe moarte călcând…” Creștinii, care trăiesc cu bucuria că moartea a fost învinsă – Hristos a înviat din morți…! Am văzut că acești pseudocreștini nu se diferențiază cu nimic față de alți oameni, față de păgâni sau de necredincioşi sau atei. Pur și simplu, constat că administrația bisericească, BOR-ul, face exact același lucru ca și organele de stat. Am impresia că biserica a devenit un fel de batalion suplimentar al statului în lupta cu dușmanul nevăzut și se teme să trăiască și se teme să moară ca orice altă sectă păgână. Biserica și prelaţii îi obligă pe credincioşi să poarte masca din frica de a se îmbolnăvi și a muri. Să-mi fie cu iertare, dar mă întreb și eu, în această situație, care este diferența dintre noi, creștinii, și oricare alt om păgân? Care este diferența în cazul nostru dintre creștinism și păgânism? Nu este nicio diferență, constat. Creștinii se tem de moarte la fel de mult ca oricare alt om, ca și cum viața asta pământească este totul și trebuie să ne ținem de ea cu dinţii. Și păgânii se temeau de moarte, la fel cum o fac creștinii astăzi. Ținem de viața asta ca și de ceva extrem de valoros, cu frica de a muri și facem orice doar-doar să nu murim. Ca și cum nu o să murim oricum. Fiecare, odată și odată, va ajunge la ultima ușă de pe coridorul vieții, care mereu este deschisă și ne așteaptă. Odată o să murim! De ce ne temem? De moarte? A ajuns și biserica să inoculeze în oameni frica de moarte și, prin asta, distruge rămășițele demnității umane? Nici măcar nu contează că distruge demnitatea creștină, ci mai mult, demnitatea umană. Oamenii au început să se teamă de moarte cu o frică animalică, viscerală, văzându-i și pe slujitorii bisericii cum poartă masca. O clientă chiar așa mi-a spus: „Anatol, eu când am văzut că și părintele și-a pus masca mi-am dat seama că treaba e groasă și am început să mă tem de virusul asta nou de nu mai știu de mine…”.

Pornind de la acest element – masca, oamenii au început să se opună unul altuia: porți masca sau nu porți masca, crezi în virus sau nu crezi în virus. Oamenii au nimerit în tabere diferite și dușmănoase, chiar dacă, acum câteva luni în urmă, erau prieteni. Sunt cunoscute mii de cazuri prin toată lumea, că atunci când unul a bănuit că celălalt membru al familiei, soț sau soție, are simptome asemănătoare cu boala nouă, au recurs la acțiuni extreme – l-au aruncat de la balcon, l-au dat afară din casă, l-au aruncat în stradă, lucruri odioase, ajungând până la crimă. Sunt cunoscute și cazurile când omul, când a aflat că este pozitiv, s-a aruncat în fața trenului, s-a otrăvit sau a plecat din casă, ca să nu îi infecteze pe ceilalți și a murit atacat de cineva pe străzi, a murit de frig sau foame, etc. Ce este asta? Ce facem cu aceste situații?

Guvernul a introdus în populaţia țării o stratificare în plus – porți masca sau nu, crezi sau nu, o să te vaccinezi sau nu, ai avut sau nu ai avut virusul, îl ai acum sau nu îl ai?  Statul a creat un strat suplimentar de destrămare, de opoziție și a pus pe cei dintr-o tabără în fața celorlalți. Câte conflicte au apărut din această cauză, câte familii s-au despărțit din cauza asta, câți tineri anul acesta nu s-au îndrăgostit unii de alții pentru că nici nu se pot vedea la față, câți oameni au amânat nunțile și este posibil nici să nu mai revină la această decizie ulterior? Tabere contra altor tabere. Și așa erau destule în țară, bazate de discordii politice, ideologice, părtinitoare… A pune în stare de beligeranţă două sau mai multe straturi sociale, nu cumva este tot o chestiune legată de securitatea statului?

Acolo unde un om apare fără mască, cu fața descoperită, acesta poate fi și bătut de ceilalți purtători de mască, docili, ascultători și salvatori de vieți. Dacă scapă fără bătaie, atunci sigur își ia o mulţime de înjurături, priviri dușmănoase, vorbe grele din partea celor supuși, care nu au darul judecății logice. Omul cu fața descoperită este perceput astăzi ca dușman, criminal, penal, care obligatoriu trebuie amendat, pedepsit, de ce nu chiar și bătut. De ce nu? „Umblă pe aici unii fără mască, cu fața așa descoperită, de capul lor, eee, ai dracu’ de nenorociți care ne îmbolnăvesc. La pușcărie cu ei!” Ce e asta? Ce este asta?

Lumea ne-a arătat că este posibil și altfel. Că lucrurile se pot face și altfel. Există țări care nu au vrut să se supună și să execute întocmai, exact și la termen, indicațiile „prețioase” venite de sus și din afara țării. Norvegia, Suedia, Belarus și altele. Belarus nici măcar nu a vrut să declare pandemie în țara lor. Oamenii nu poartă masca și își văd de treaba lor, economia merge. Cetățenii din Belarus nu au fost carantinați și nu au murit acolo mai mulți oameni decât în alte părți. E adevărat că, pentru această obrăznicie, președintele lor a fost declarat dictator și au vrut să-l arunce de la putere, deși alegerile au fost legale și corecte, sub supravegherea a numeroși observatori internaționali. Însă repede și-a revenit și a înțeles bine de tot care e politica dublelor standarde ale partenerilor UE, NATO, etc. În Belarus nu au existat măsuri antiepidemice. Viața a decurs normal. Iar în țările în care s-au luat măsuri drastice anti-pandemie, rezultatul a fost mult mai dăunător decât dauna produsă de virusul cu care s-au luptat. Multe țări au experiența asta – măsurile întreprinse au făcut mai mult rău decât a făcut sau putea să facă virusul. În Belarus nu este nicio catastrofă legată de virus. Au aceleași probleme care se ivesc în fiecare an odată cu apariția virușilor gripali de sezon. Cu noul virus sau fără el, situația este relativ asemănătoare cu ceea ce se întâmplă an de an și nici numărul morților de pe urma virozelor sau a problemelor pulmonare nu este foarte diferit de statistica celorlalți ani. Nimeni nu face din acest virus o tragedie națională, o frică generalizată, oamenii trăiesc ca înainte și își văd de treaba lor, economia nu a căzut, societatea nu s-a împărțit în tabere, s-a păstrat unită, viața curge pe făgașul ei. Stați și voi de vorbă cu oamenii de acolo, dacă vreți să vă convingeți. Nu citiți știrile, ci vorbiți cu oamenii. Ei nu au sădită până în măduva oaselor frica asta de moarte în urma virusului. Așa aș fi vrut să fie și în țara mea. Acum o să apară mulți „virusologi” și „epidemiologi”, în fapt părerologi care îmi vor spune: „Stai, că nu e chiar așa. E altfel. În Suedia abia acum a venit răul și va fi mai mare ca la noi, etc, etc, etc”. De fapt, toți aceștia nu vor face nimic altceva decât vor repeta frazele pe care deja le-au auzit la tv, părerile altor oameni pe care aceștia îi consideră reprezentativi și le dau crezare fără a analiza personal situația.

Aș fi vrut ca în țara mea să apară un lider cu duh în el care să spună: „Nu, noi nu vom face asta, nici asta. Noi vom face așa și așa, pentru că avem încredere în instituțiile noastre de cercetare, în savanții și oamenii noștri de știință, avem încredere în poporul nostru. Noi nu ne temem de virusul ăsta. Noi nu considerăm că acest virus este fatal și că nu poate fi învins chiar cu terapii băbești, d-apoi cu cele științifice, pe care noi le avem de la specialiștii noștri, de la medicii noștri, de la Academia noastră de Știință. Noi ne vom descurca cu acest virus acționând altfel, în așa fel încât și poporul să nu sufere, nici economia, nici credința, nici știința”. Dacă tot spunem mereu că românii sunt un popor inteligent, deștept, ager la minte și inventiv, atunci de ce nu acționăm ca atare? Nu avem încredere în creierul românesc? E mai bun și mai credibil cel de la Harvard? Dar știți că acolo la ei creierul românesc este foarte apreciat? Nu știți? Aflați!

Oamenii nu de pe lângă știință, din jurul ei, ci anume oamenii din interiorul științei au demonstrat nu o singură dată, atât la noi în țară, cât și în multe alte țări, că mortalitatea în urma acestui virus nu depășește mortalitatea survenită în urma virozelor, răcelilor, gripei sau cum mai doriți să-i spuneți, toate existente și în anii anteriori. Dar cine îi ascultă?  Dacă acum oamenii mor și umplu spitalele, atunci acest lucru se datorează și este un rezultat a orice altceva, dar nu obligatoriu al virusului. Orice altceva stă la bază și nu virusul. Asta se va dovedi în timp și multe capete vor cădea. Este posibil să fie cu totul și cu totul altă afecțiune, o altă cauză, dar nu virusul nou face asta. Cineva, cândva se va preocupa de această problemă. Avem servicii secrete, avem procurori, avem justiție, avem tot ce ne trebuie.

Odată, toate vor ieși la suprafață. Adevărul nu poate fi ascuns pentru mult timp. Adevărul, ca și minciuna, totdeauna iese la iveală. Se vor găsi oameni care vor investiga de ce mor în masă oamenii de la aziluri de bătrâni, de ce sunt afectate mănăstirile în masă, dar nu se întâmplă același lucru în guvern, în ministere, instituții publice. Sunt multe întrebări și neconcordanțe în jocul acesta. Totul se va afla odată, când nici nu te aștepți. Se va afla și de ce a murit părintele… și de ce a murit exact profesorul cutărescu, de ce și cum s-au întâmplat o mulțime de lucruri. Dar, până atunci, îmi este rușine de statul acestei țări, care atât de mult se îndoaie, îngenunchează în fața stăpânilor banilor și execută fără multă gândire și analiză de viitor tot ce i se spune de sus și din afară.

Ca stat și ca biserică care propovăduieşte viața veșnică și pe Mântuitorul nostru, atât de tare să îți fie frică de virus este, pur și simplu, o rușine! Nu pot să cred că românul va coborî până la nivelul dobitoacelor, la stadiul de animal, din frica de a muri.

Dacă ai frica de moarte în tine ești deja mort, căci de trăit deja nu mai ai cum să trăiești cu frică. Frica te va distruge definitiv în scurt timp. Poate o să mori cu virusul în tine, dar cu siguranță nu o să mori din cauza lui. Cu virus și de virus sunt lucruri diferite.

Sunt convins că românul se va lepăda de frica prostească, va sta și va gândi, va analiza ce i se întâmplă, din cauza cui și de ce i se întâmplă, și duhul neamului nemuritor va reveni peste el. Dacă cumva acest lucru nu se va întâmpla, atunci morții cu morții și viii cu viii. Probabil așa a fost scris să se termine acest popor.

Să nu vă fie frică de nimic! Nu hrăniți cu frica voastră fiarele și duhurile rele nevăzute, pentru că le dați puterea voastră lor și, cu acea putere, o să și vă distrugă definitiv!

Anatol Basarab


0 comentarii

Lasă un răspuns

Avatar placeholder

Adresa ta de email nu va fi publicată.